گالری گردی، بخشی از ظرفیتای گردشگری شهری به خصوص در کلانشهر دودآلود این روزای پایتخت ۲۳۲ ساله ایرانه که فرصتای هیجان انگیزی رو واسه دیدار با هنرمندان جوون و پیشکسوت در اختیار هنرمندان و نگارخانه گرده ها قرار میده. اگه دوست دارین با جدید ترین آثار هنرمندان تهرانی در بخش: نقاشی، نقاشیخط، مجسمه سازی، چیدمان، طراحی، گرافیک، عکاسی و خوشنویسی آشنا شید، با گالری گردی این هفته ما همراه ما باشین.

گالری ۷ ثمر

گالری ۷ ثمر با نمایشگاه عکسای هوایی میوه فرزاد امامی از ۲۲ دی ماه تا ۲۷ دی ماه، میزبان عاشقان عکاسی در تهرانه.

گالری افرند

از ۲۲ دی تا ۱۰ بهمن ماه سال جاری، نگارخانه افرند تهران میزبان آثار نقاشی هنرمندانی چون: آنتوان سوریوگین ،آرزو استپانیان ،مریم زندی ،امید شلمانی ،نازلی عباس‌پور ،کامران عدل ،سمیرا علیخانزاده ،مریم فیروزی ،مجید کورنگ‌بهشتی ،آقا رضا عکاسباشی ،آتیلا پسیانی ،مژگان پارسا مقامه. در بیانیه نمایشگاه اومده:

اون چیزی که از تعریف استناد تصویری بر میاد، گذشت زمان نه واقعیتی تلخ و پوچه ونه سرخوشی و نادونی.مستند تصویری فقط به درک جا و زمانِ لحظه ثبت و روابط میان اون اشاره داره.
و اما با خوانشی متفاوت ، دوربین به بی سمت ترین شکل ممکن از تعریف دوباره تاریخ سر باز میزنه و در جهت آشنایی زدایی از سوژه ،نشونه میره. به طرف طول وعرض روزمرگی آدمیان که تاملی برآن وهیچ نگرانی ای درجهت برهم زدن قوانین روزمره خود ندارن. و این همون نقطه ایه که در قاب تصویر عکاس با به هم ریختن نظام روزمره زمونه ، و در جهت نگرشی نو و معاصر، تصویر مستند “نوع دیگه می تونه باشه ” راخلق میکنه و شاهدی می شه واسه آیندگان…

 

نگارخانه اتبین

 

تروما از کلن نام نمایشگاه نقاشیای اکبر یادگاریه که از ۲۲ دی لغایت ۳ بهمن ماه سال جاری در نگارخاه اتبین تهران میزبان گالری گردیای زمستونی تهرانیا هستش.

نگارخانه شکوه

۲۲ دی تا ۲۷ دی، نگارخانه شکوه تهران میزبان نمایشگاه نقاشی گروهی هنرمندان تهرانی با اسمای: فریبا اختراعی ،آزیتا اصغری ،هلیا باقری ،دریا رضایی ،عطیه رمضانی ،مریم سلیمیان ،شقایق شیرازی ،هما فارسی‌پور ،فرانک مقدم ،نگار مطهری ،رزیتا میریه. اگه عاشق نقاشی هستین گالری شکوه رو تا چند روز دیگه در نظر داشته باشین. 

آرت هاب آریانا

بی نقطه سر خط، عنوان نمایشگاه آثار نقاشی خط علی پردل و جربزه و نسرین هادیانه که از ۲۲ دی تا ۱ بهمن میزبان عاشقان هنر نقاشیخط میشه. آثار نقاشیخط در سالای گذشته با استقبال گسترده کلکسیون داران ایرونی و خارجی گالری  گرد در پایتخت مواجه شده و فرصت خوبی واسه سرمایه گذاری عاشقان اقتصاد هنره.

نگارخانه ایده پارسی

از ۲۲ دی تا ۲۷ دی ماه می تونین به نگارخانه  ایده پارسی برید. جایی واسه تماشای نمایشگاه گروهی نقاشیخط تو تهران. در بیانیه نمایشگاه اومده:

در کارنامه هنر خوشنویسی،تنوع آثار و فرق نگاه هنرمندان منحصر به امروز نیس.
اگه شکل و تصویری که نتیجه ترکیب حروف و کلمات بوده،حاصل کار بعضی از هنرمندان این سرزمینه در اواخر قرن نهم. شاید پژوهشگر و محققی این فرق نگاه رو،روش تفریحی تلقی کنه که در میدون هنر خوشنویسی اتفاق افتاده اما صرفنظر از اینجور دریافتی ، این نگاه متفاوت زمینه رو واسه تحولات بعدی جفت و جور کرده و از جمله ، ریشه های نقاشیخط رو هم باید در مورد همین تحولات تاریخی بررسی کرد.

بر این پایه ، چیزی که به عنوان گرایشهای نوین و نتیجه کار معاصران در قلمرو هنر خوشنویسی می شناسیم ، از جهتی ریشه داره و شایسته تحقیق . اما اگه خاستگاه امروزی این تحولات مورد نظر باشه باید از دهه سی و بطور خاص دهه چهل نام ببریم که با اون فضای فرهنگی و هنری جدا ، در این موضوع قابل استناده. این وسط نقاشیخط از اول تا امروز همیشه از اقبال عمومی خوبی بهره مند بوده و تجربه های هنرمندان و ارائه دیدگاه های متفاوت بر گسترده قبلی به اون وسعت بخشیده.

این مقاله را هم بخوانید :   ۱۰ داستان شگفت انگیز و باورنکردنی از نجات انسان هایی که در یک قدمی مرگ بودند [قسمت اول]

هم اینکه فعالیت هنری بانوان در چهار دهه گذشته ، ثمربخش بوده . مخصوصا پس از دهه پنجاه ، بانوان هنرمند پا به پای مردان به فعالیتهای هنری پرداخته ان و در فضای آکادمیک و دانشگاهی هم تلاش و سهمی لایق دارن و نتیجه های اونا همیشه قابل استناد و نقد و بررسی بوده . این موقعیت ممتاز محصول روند تاریخی و شرایط و احوال اجتماعیه که حالا خوبیش اینه آثار مهم اون در آفاق فرهنگ و هنر این مرز و بوم کم نیس و کارنامه فرهنگی بعضی از بانوان هنرمند پربار و نورانی و موجب افتخاره.

دیدار از این نمایشگاه باحال رو پیشنهاد میکنیم.

نگارخانه دارگون

نگارخانه دارگون تهران از ۲۲ دی ماه تا ۳ بهمن ماه پذیرای بازدید عاشقان نقاشی در تهرانه که نمایشگاه نقاشی با عنوان دیو گاوپای و دانای دینی رو به تماشا خواهند نشست. مینوش حقیقی درباره این گالری گفته:

آدم در ساختار زندگی مستغرق می شه اون وقت این آغازیه واسه فراموشی وجودش در جهان، تنها حوادثی که بر مبنای غیرمنتظره تعریف شدن، بعضی وقتا ما رو از این فراموشی بیرون میکشن.آدم معاصر در حصار تنگناهای اجتماعی و ساختارهای متناهی قرار گرفته.بازیابی معنی خودتنها با نیروی اندیشه س که بیدار می شه.این در حالیه که ما در عصر آگاهی و اندیشه زندگی میکنیم، آرمانای انسانی در پرتو حقیقت، آدم رو مثل موجودی تعالی یافته، فارغ از قید و بندهای اجتماعی به وجود اصلی خود نزدیک می کنه.

چون که حقیقت اون طرف ارزشای خود ساخته، در خودآگاه آدم معنا میابد و این واقعیت که اندیشه آدم بالاتر از زمونه خود حرکت می کنه با زبون بی بدیل تصویر صورتی از معنا به خود میگیره.

نگارخانه آس

عاشقان عکس و چیدمان تا ۴ بهمن فرصت دارن تا از آثاری که سارا ساسانی در نگارخانه آس با عنوان زنمردگی به نمایش گذاشته دیدن کنن.

نگارخانه ژینوس تهران

آخرین برنامه گالری واسه هفته آخر دی ماه ۹۶، برنامه ایه که تا ۲۸ دی ماه در نگارخانه ژینوس تهران در برابر دید عاشقان گالری گردی تهران قرار داره.
در این نمایشگاه، آثار هنرمندانی چون: زهرا نوایی ،الهام برادران ،سعید میرزایی ،نیر عابدی ،الهام احمدی ،خدیجه رجبی ،مهرنوش خالدی ،مینا هاشمی ،سمانه سرکشیکیان ،آزاده اوتادی ،مهسا حقیقت ،ندا شعاعی ،علی امینی ،الهام پورخانی ،معصومه محمدی ،الهه صفویه ،سمیه ولیان ،حاجر محمدی ،مریم رئیسی ،لیلا چوپانی ،سید طیبه موسوی ،آرزو اکرمی ،مریم فتحی ،مریم قنبری ،مونا نعمتیان ،طناز عدلی ،نگار جمشیدی‌نژاد ،مرضیه ازگلی ،آزاده سوری به نمایش در اومده. 

در گالری گردی زمستونی  خود، تصاویر گرفته شده رو از راه کانالای ما در شبکه های اجتماعی ارسال کرده تا به اطلاع دیگه مخاطبان نگارخانه گرد تهرانی برسونیم. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که برنامه های خونه هنرمندان تهران با ۷ گالری فعال در خیابون ایرانشهر تهران، هر روز میزبان عاشقان گالری گردی در پاتوق هنرمندان پایتخته.