تقریبا همه می گن که جولیا رابرتز یکی از زیباترین زنان دنیاس و تا کنون پنج بار این عنوان رو از اون خود ساخته. چیزی که ایشون رو در نگاه بقیه خاص ساخته، لبخند همیشگی، مدل موها و شخصیت جذاب اونه. ایشون در سن ۲۳ سالگی، به حرفه بازیگری راه پیدا کرد و به جربزه میشه گفت که تا کنون تغییر زیادی در چهره اون به وجود نیامده.

برآنیم دلایل اصلی جوون و قشنگتر موندن این چهره مشهور سینمای هالیوود رو با در نظر گرفتن سبک زندگی ایشون برشماریم. ایشون که حالا ۴۹ ساله س، دست کم ده سال از سن اصلی خود کمتر نشون میده و حتما به غیر از ژنتیک، عوامل دیگری هم در این روند بی تاثیر نبوده ان که بعضی از اونا رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم:

به اندازه کافی کربوهیدرات مصرف می کنه

در مصاحبه ای که «جولیا رابرتز» با نشریه «ایندیپندنت» انجام داد، بیان داشت که قادر به گرفتن رژیم غذایی بدون کربوهیدرات نیس چون که نمی تونه از خوردن نون صرفنظر کنه.
با کمک یکی از کارشناسان تغذیه به نام «کری ویات»، رابرتز عزمشو جزم کرد که تعادلی رو در اندازه مصرف کربوهیدرات و در وعده های غذایی خود به وجود آورد.

خیلی خوبه که ما هم می تونیم از رژیم کامل و وعده های روزانه غذاهایی که این چهره سرشناس پیروی می کنه آگاهی پیدا کنیم.
خانوم رابرتز، واسه صبحونه، تیکه شکلات مغزدار خونگی، شکلای جور واجور بریای فصل و ماست یا هویج و مافین موز و پاپایای تازه با ماست میل می کنه.
وعده ناهار ایشون تشکیل شده از سوسیسای مخصوصیه که به همراه کنگرِ فرنگیِ پخته سرو می شه و یا یه جور ته چین برنج شامل اسفناج رو در وعده ناهار خود داره.

واسه شام هم بیشتر سالمون طعم دار شده با زنجبیل به همراه کینوآ و سبزیجات چینی، سالسای لوبیای مشکی و مارچوبه می خوره.

از دیگر خوراکیای مورد علاقه خانوم رابرتز، آواکادوه و اونو به وعده های صبحونه و شام خود اضافه می کنه.
واسه دسر هم کلوچه و کیک می خوره.

واسه تغذیه خود و اعضای خونواده اش اهمیت زیادی قائله

شاید کمی عجیب برسه که هنرپیشه ای که برنده اسکار هم شده، ترجیح بده در خونه و در کنار سه فرزندش فین، هازل و هنری بمونه. رابرتز که به تغذیه اهمیت زیادی میده در مصاحبه ای با «استایل» میگه: “در میان اعضای خونواده من در مورد غذا خوردن فلسفه ای هست چون که من به فرزندانم می گم واسه اینکه بتونن زندگی خوبی داشته باشن و کارای بزرگی بکنن باید تغذیه خوبی داشته باشن. فرزندانم هم به این فلسفه علاقه دارن.”

 چهار بار در هفته و به مدت یه ساعت ورزش می کنه

رابرتز علاوه بر یوگا که به کاهش وزن اون میرسه، به پلایومتریک، پیلاتس و ورزشای آبی هم علاقمنده. ایشون میگه که به ورزش کردن علاقه چندانی نداره اما احساس خوبی رو که پس از ورزش کردن تجربه می کنه، دلیل می شه که از انجام اون دست نکشد. «کیتی کاهلر» مربی شخصی خانوم رابرتز، در سال ۲۰۱۰ میلادی (۱۳۸۸ شمسی)، در مورد اجرای نقش ایشون در فیلم «بخور عبادت کن عشق بورز» میگه که در طول زمونه ای که این هنرپیشه مشهور، در صدد سفر به دور دنیا برآمد، همیشه مراقب حفظ اندام خود بود. ایشون حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه در روز، ورزشایی چون ایروبیک رو انجام می داد.

این مقاله را هم بخوانید :   ۱۰ واقعیت جالب در مورد بادیگاردها؛ از محافظ هیتلر تا برادر آل کاپون [قسمت اول]

اون دندونای خود رو با جوش شیرین میشین

مسلمه واسه زنی چون خانوم رابرتز که به لبخندهای زیبای خود معروفه، بهداشت دهن و دندون خیلی خیلی مهمه. ایشون در مصاحبه سال ۲۰۱۲ خود با «استایل» گفته بود که دندون هاش رو با جوش شیرین میشین و این کار رو از پدر بزرگش یاد گرفته. ایشون به این موضوع هم اشاره میکنه، پدر بزرگش با این کار تا آخر عمر، تنها یه چاله در دندون هاش داشت.

از دست کم ترینا واسه رسیدن به زیبایی استفاده می کنه

رابرتز فقط از دندون هاش به آسونترین روش مراقبت نمی کنه.
ایشون پس از بلند شدن از خواب، دندون هاش رو مسواک می زنه، صورتش رو میشین و کرم ضدآفتاب می زد. ایشون خود رو مادری بسیار پرمشغله می دونه که بعضی وقتا فقط با زدن ضدآفتاب بر صورت خود و بچه هاش از خونه خارج می شه.

ایشون واسه مراقبت از خود تلاش می کنه و واسه این کار از روغن زیتون فرابکر واسه جوانسازی پوستش استفاده می کنه که در مصاحبه ای با «ووگ ایتالیا» بدون اشاره میکنه. ایشون کمی آب گرم رو با روغن زیتون فرابکر ترکیب کرده و روی صورتش ماساژ میده.

می دونه که سن اون بر خلاف میل باطنی اش در حال زیاد شدنه

ماه اکتبر آینده (مهر سال ۱۳۹۶)، رابرتز ۵۰ ساله می شه و خیلی از مصاحبهش با خبرگزاریای جور واجور دلیل بر این هستن. وقتی که از اون در مورد افزایش سن سئوال شد جواب بسیار خوب ایشون این بود که:

“من تلاش می کنم که با افزایش سنم کنار بیام چون که چه من به این روند علاقه داشته باشم و چه به اون بی علاقه باشم، چیزیه که اتفاق می افته.”