شعبده بازی در همه دوران بسیار مورد توجه مردم قرار داشته و بازم هم از محبوبیت زیادی برخورداره. شعبده باز با ترفندهای خاص و استادانه خود کاری می کنه تا بیننده در جای خود میخکوب شده و دنبال جواب سوالات زیادی باشه که در ذهنش بوجود اومده ان.

کسی که این ترفندها رو اجرا می کنه باید در اجرای کار خود از مهارت بسیاری بهره مند باشه تا شعبده اش واسه بیننده باورکردنی شه.

بخاطر این، شاید باحال باشه بدونین که بعضی از این ترفندها چیستند و شعبده بازه ها چیجوری اونا رو انجام میدن.
از جمله عادی ترین موارد میشه به گزینه هایی اشاره کرد که در ادامه ذکر شدن.

راز ۱: اره کردن شخص به دو نیمه

تقریبا هممون این شعبده رو دیده ایم؛ یه زن درون جعبه چوبی می خوابد و شعبده باز با به کار گیری اره، بدن اونو از وسط دو نیم می کنه.
تصور اینجور صحنه ای هم دردناکه. اما میدونید راز این شعبده چیه؟ این جعبه دو بخش جدا از هم داره و درون هر کدوم از اونا، یه زن به حالت نیمه خوابیده قرار گرفتن که یکی سر و دیگری پاهاش نمایان هستن.

راز ۲: پاره نشدن اسکناس

چندین سال پیش مردم از دیدن این شعبده دیوید کاپرفیلد که چیجوری مداد رو از وسط اسکناس عبور داده و اسکناس بازم سالم باقی می مونه و پاره نمی شه، بسیار متعجب می شدن. حتی شمام حالا این صحنه رو ببینین، مطمئنا توقع دارین که با یه اسکناس پاره مواجه شید، اما این طور نمی شه.
به چه دلیل؟ راز این ترفند مدادیه که واسه اجرای اون استفاده می شه.

این مداد از وسط دو نیم شده و با یه آهنربای بسیار قوی به هم وصله تا مثل یه مداد سالم به نظر برسه. وقتی شعبده باز، مداد رو از وسط پول تا شده عبور میده، به جای اینکه کاغذ پاره شه از میون این درز عبور کرده و سالم باقی می مونه.

راز ۳: آویزون بودن در هوا

این شعبده بیشتر در سطح خیابانی و به وسیله هندیا انجام می شه.
این طور انگار شخص با نیروی اراده و ذهن خود در هوا آویزون مونده. اما راز کار اون عصایی که به دست داره و لباسایی که پوشیده س. درون این عصا و در زیر لباسا، یه پایه فلزی مقاوم مثل تصویر جای داده شده که فرد روی اون نشسته و تصویری از شناور بودن در هوا رو به بیننده القا می کنه.

این مقاله را هم بخوانید :   چرا ایالات متحده بیشترین آمار تیراندازی های جمعی را در جهان دارد؟

راز ۴: غیب شدن لیوان

یه لیوان شیشه ای روی میز قرار داره و یه دستمال روی اون کشیده شده.
شعبده باز پارچه رو بلند کرده و به هوا پرتاب می کنه.
نتیجه اینه که لیوان غیب شده و دستمال روی زمین میفته. راز این روش دو مرحله ایه: درون پارچه یه سیم نازک به اندازه قطر لیوان تعبیه شده که توهم وجود لیوان در زیر اونو به بیننده القا می کنه.
دو اینکه لیوان شیشه ای درون چاله مخفی که درون میز تعبیه گشته، انداخته شده و از دید مخفی می مونه.

راز ۵: زیگزاگ انسانی

موفقیت این شعبده در اصل به دستیار شعبده باز منوطه تا بتونه دست و پای خود رو درست در جایی که یه آدم در حالت عادی قرار میده، نگه داره.
واسه این، فرد باید بدن بسیار نرم و انعطاف پذیری داشته باشه که با جابه جائی باکس، به بدنش کش و قوس لازم رو بده.

راز ۶: خم شدن مایکل جکسون و نیفتادن ایشون

حتما در ویدئوی آهنگ «مجرم دو رو» مایکل جکسون دیدین که این خواننده مشهور و موفق ۴۵ درجه به سمت زمین خم شده و دوباره به جای اول خود برمیگرده. حتما براتون سواله که ایشون چیجوری از عهده این حرکت بر اومده؟ باید بدونین که راز این حرکت مشهور و فوق العاده جذاب در پاشنهای کفش مایکل جکسون نهفتهه. درون پاشنه کفش یه چاله تعبیه شده که درون میخ موجود در زمین رقص قفل و باعث می شه فرد بر جاذبه زمین پیروز شده و پس از خم شدن دوباره به حالت اول برگرده.