مزوتراپی یک روش درمانی است که برای درمان بسیاری از مشکلات از آن استفاده می‌شود. به این دلیل که عمل مزوتراپی بدون نیاز به بیهوشی و برش انجام می‌گیرد، به عنوان یک عمل غیر تهاجمی شناخته می‌شود. در واقع مزوتراپی کمک می‌کند تا با تزریق مستقیم مواد و داروهای تقویتی به زیر پوست، تاثیرات مثبت به سرعت آشکار شود.

به عنوان مثال با انجام عمل مزوتراپی مو می‌توان با تزریق مواد مغذی و داروهایی تقویتی به ریشه مو، کمک کرد تا ریزش مو متوقف و رشد مجدد آنها آغاز شود.

 

مزوتراپی مو برای چه افرادی مناسب است؟

مزوتراپی مو یک روش برای تقویت ریشه و پیاز مو است و افراد زیر می‌توانند با استفاده از روش درمانی مزوتراپی برخی از مشکلات مو و زیبایی خود را درمان کنند.

در بسیاری از موارد ریزش مو به صورت دوره‌ای اتفاق می‌افتد، اما گاهی نیز ممکن است که دوره ریزش مو طولانی شود، به طوری که حجم موهای فرد کاهش پیدا کند. در چنین مواردی در گام نخست ممکن است که پزشک از داروهای تقویتی خوراکی برای درمان ریزش مو استفاده کند.

گاهی ممکن است که شدت و نوع ریزش مو در حدی باشد که داروهای تقویتی تاثیر چندانی بر کاهش ریزش مو نداشته باشند. در چنین مواردی مزوتراپی می‌تواند یک راهکار موثر برای درمان ریزش مو باشد.

گاهی ممکن است به دلایل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی فرد به طور طبیعی دارای موهای کم حجم باشد، و این مشکل باعث ایجاد تاثیرات منفی بر چهره و ظاهر فرد شده باشد. در گذشته برای افرادی که دارای موی کم حجم بودند، راه درمانی وجود نداشت اما در حال حاضر با کمک روش‌های درمانی تخصصی مانند مزوتراپی این امکان فراهم شده تا بتوان تا حدودی حجم مو را افزایش داد.

این مقاله را هم بخوانید :   موسسه حقوقی : اجاره وثیقه و سند

معمولاً افرادی که عمل کاشت مو انجام می‌دهند با مشکلات شدیدی مانند کمبود حجم مو در نقاط مختلف سر مواجه هستند. حتی در برخی از موارد این احتمال وجود دارد که با گذشت زمان موهای کاشته شده دوباره شروع به ریزش کنند.

در حال حاضر این امکان برای افرادی که عمل کاشت مو انجام داده‌اند فراهم شده تا بتوانند با کمک مزوتراپی مو، ریشه و پیاز موهای کاشته شده را تقویت کنند و حجم موهای خود را افزایش دهند.

در بسیاری از موارد دیده می‌شود که افراد به دلایل مختلفی علاقه‌مند به حفظ زیبایی و جوانسازی چهره خود هستند. مو نیز یکی از عوامل بسیار مهم و تاثیرگذار بر زیبایی است، به همین دلیل برخی از افراد تمایل دارند تا به عنوان راهکاری برای پیشگیری از ابتلا به ریزش مو و کاهش حجم آن، اقدام به انجام مزوتراپی کنند.

هزینه مزوتراپی مو در شیراز چه قدر است؟

هزینه این کار بستگی به موارد مختلف مانند استفاده از کوکتل اختصاصی برای شما یا استفاده از داروهای مزو دارد.

 

مزوتراپی مو در چند جلسه انجام می شود؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای برای درمان ریزش مو با استفاده از روش مزوتراپی، با توجه به تشخیص پزشک متخصص معمولاً در طی ۸ تا ۱۵ جلسه انجام می‌شود.

 

آیا مزوتراپی مو عوارض دارد؟

مزوتراپی مو یک عمل ساده و کم خطر محسوب می‌شود که می‌تواند با عوارض بسیار کمی از جمله، سوزش و خارش در ناحیه سر، التهاب و در برخی از موارد با کمی عفونت همراه باشد. تقریباً می‌توان گفت که عوارضی ندارد.