اقامت از راه تولد بچه در کانادا، هر چند با دلار امروز ایران، خیلی گرانه اما بازم تعداد افزایش تعداد زوجای جوونی هستیم که فقط به دلیل تولد بچه خود در یکی از استانای کانادا، رهسپار این کشو ر می شن تا فرزندشون از حق شهروندی این کشور جهان اول بهره مند شه و گذرنامه کانادایی بگیره و از فوایدش بهره مند شه.

محسن تنابنده، روناک یونسی، رامبد جوون و خیلی از سلبریتیای سینما و موسیقی و سیاست و ورزش، اینجور روشی رو درپیش گرفتن و به نظر نمی رسه که خط پایانی واسه این روش بشه متصور بود. دریافت اقامت کانادا، با روشای مختلفی شدنیه که در ما در مقالاتی، معرفی کردیم. از راه خود اشتغالی (self employed) تا روش نیروی کار متخصص (skilled worker) تا روشای مهاجرتی کارآفرینی و سرمایه گذاری استانی تا تولد بچه.

طبق قانون شهروندی و تابعیت دولت کانادا، فرزندی که در خاک کانادا متولد می شه فارغ از تابعیت مادر و پدر و هم وجود اقامتی اونا در کانادا (چه به صورت قانونی و غیر قانونی) شهروند کانادا حساب می شه و از اول تولد از تموم امتیازات شهروندی کانادا بدون زندگی در کانادا بهره مند می شه.براساس قوانین سازمان مهاجرت کانادا (CIC)، باردار بودن فرد به تنهایی منتهی به رد شدن درخواست ویزای ایشون نمی شه.

اما باردار بودن روی مسائل اصلی اراده کردن افسر ویزا اثر میذاره.اخذ هر نوع ویزا کانادا شامل ارائه مدارک و فرمای  مربوطه و برطرف کردن هر گونه نگرانی ممکن افسر ویزاه.دررابطه با افراد باردار این بحث تا حدی سخت تر می شه.اگه هنوز فرد باردار نباشه می تونه خود رو بیمه کنه که این بیمه تنها هزینه های شرایط خاصی که به دلیل بارداری ممکنه اتفاق بیفته تا هفته سی و یکم بارداری پوشش میده.

مابقی هزینه های درمانی رو فرد باید خود پرداخت کنه.
واسه آدمایی که باردار هستن هیچ گونه بیمه ای واسه زایمان بچه به اونا تعلق نمی گیره.هزینه های کلی جهت تولد نوزاد در کانادا بسیار متغیر بوده و به شرایط فرد باردار بستکی داره.

پس از تولد نوزاد در کانادا با به کار گیری وکیلای مجرب در سریع ترین زمان پاسپورت کانادایی نوزاد رو بگیره.اگه نوزاد دارای اقوام نزدیک در کانادا نباشه حتما واسه اخذ پاسپورت کانادایی نوزاد باید از وکیل مورد تأیید استان استفاده شه حتی اگه نوزاد در کانادا اقوام نزدیک داشته باشه به کار گیری وکیل روند اخذ پاسپورت نوزاد رو آسون کردن می کنه.

اما نوزادی که در خاک کانادا به دنیا اومده باشه شهروند کانادا حساب می شه ولی واسه درخواست پاسپورت به اسناد و مدارکی نیازه که باید آماده شن و به همراه فرمای خاص به اداره گذرنامه کانادا تحویل داده شن.

طبق قانون شهروندی ایران نوزادی که از مادر و بابایی ایرونی متولد می شن، تابعبت ایرونی دارن و از همون اول تولد واسه اخذ شناسنامه و بقیه مدراک ایرونی خود اقدام کنه.طبق قانون مصوب سال ۱۹۷۷ هر شخصی که از تاریخ ۱۵ فوریه ۱۹۷۷ در خاک کانادا متولد شه شهروندی کانادا رو در بدوتولد به دست می آورد.تفسیر قانون تولد بچه در کانادا نه فقط شامل خاک کانادا بلکه «آبای داخلی» و «اراضی دریایی» کانادا هم هستش.

این مقاله را هم بخوانید :   ۱۰ واقعیت جالب در مورد بادیگاردها؛ از محافظ هیتلر تا برادر آل کاپون [قسمت اول]

از این رو تموم کودکان مهاجران، پناهندگان و شهروندان کانادا که در حریم هوایی کانادا متولد شدن طبق شرایط مهاجرت به کانادا به عنوان شهروندان کانادا حساب می شن.تو یه مورد خاص در سال ۲۰۰۸ از یه مادر اوگاندایی درزمان پرواز خطوط هوایی شمال غربی در راه آمستردام به بوستون یه دختر به دنیا اومد که ایشون یه شهروند کانادایی تلقی شد.

چون که در حریم هوایی کانادا متولد شده بود. اینم بگیم که افراد مشغول به تحصیل در کانادا هم پس از گذشت یه مدت و اخذ صلاحیت لازم می تونن مشمول این قوانین شن.

مهاجرت به کانادا از راه تولد بچه  امتیازات تولد بچه در کانادا

واسه بچه

  •  تولد در خاک کانادا و اخذ شهروندی کانادایی در اول تولد واسه نوزاد یکی از بهترین مزایاییه که در آینده نوزاد اثرات بسیاری می ذاره.
  • با اخذ شهروندی کانادا از اول تولد بچه این گزینه رو داره تا هر زمان و در هر شرایط وارد کانادا شه و از امکانات آموزشی، درمانی، رفاهی و… استفاده کنه.
  • با داشتن پاسپورت کانادا، بچه شما می تونه به خیلی از کشورای جهان خیلی راحت و بدون ویزا سفر کنه و حتی در بعضی کشورها از جمله انگلستان و آمریکا کار و تحصیل کنه.
  • بچه شما می تونه از بهترین خدمات پزشکی کانادا به صورت رایگان بهره مند شه.
  • بچه شما می تونه به صورت رایگان در مدارس کانادا تحصیل کرده و واسه دانشگاه از تخفیف خاصی بهره مند شه.( هزینه تحصیل دانشگاه رو هم می تونه با وام از استان پوشش دهد.)
  • واسه حفظ شهروندی بچه شما هیچ گونه احتیاجی به زندگی و یا اقامت در کانادا نداره و همیشه العمر شهروندی کانادایی خود رو حفظ می کنه.

 

 

واسه والدین

  • با داشتن فرزندی که شهروند کانادا هستش والدین خیلی راحت ویزای دراز مدت کانادا رو میگیره.
  • وقتی که بچه شما به سن ۱۸ سالگی رسید ایشون می تونه واسه والدین خود رو از راه اسپانسرشیپ اقامت دائم کانادا رو بگیره.
  • تا قبل از ۱۸ سالگی بچه والدین می تونن از امتیاز داشتن بچه در کانادا واسه شکلای جور واجور برنامه های مهاجرتی استفاده کرده و خیلی راحت اقامت خود رو به دست بیارن.

در سال ۲۰۱۲ وزیر مهاجرت و شهروندی جیسون کنی پیشنهادی واسه تغییر حق شهروندی طبیعی در کانادا به عنوان ابزاری واسه جلوگیری از اون چیزی که در قانون کانادا تولد گردشگری شناخته می شه نشون داد.این حرکت انتقاد کارشناسان رو برانگیخت و به گفته اونا این پیشنهاد براساس باورهای ازدیاد جمعیت و بدون اطلاعات کافی بوده.
با این حال در سال ۲۰۱۶نخست وزیر جون مک کالوم طی مصاحبه ای گفت هیچ برنامه ای واسه تغییر جهت پایان دادن به حق طبیعی شهروندی وجود نداره.