برای تعیین قیمت پرینتر باید به عواملی مانند فناوری‌های بکار رفته، شرایط اقتصادی، حجم کار و… توجه کنید. امروزه چاپ اسناد یکی از ضروری‌ترین نیاز‌ها به خصوص در اماکن اداری می‌باشد. اما بدیهی است که مدیران این مراکز هنگام خرید این محصولات فاکتور‌های مختلفی را درنظر می‌گیرند و قیمت نیز یکی از این موارد می‌باشد. در ادامه درباره مهم‌ترین فاکتور‌هایی که قیمت پرینتر را تعیین می‌کنند صحبت خواهیم کرد. اگر سوال «عوامل موثر بر قیمت پرینتر کدام است؟» ذهن شما را نیز درگیر کرده، ادامه مطلب را از دست ندهید.

فاکتور‌های موثر بر قیمت پرینتر کدامند؟

برای تعیین قیمت پرینتر باید چند فاکتور مهم را درنظر داشته باشید. در ادامه به مهم‌ترین این موارد اشاره خواهیم کرد.

فناوری‌های بکار رفته در پرینتر

این فاکتور تنها محدود به پرینتر نیست. بلکه هر دستگاه دیگری درصورتی که از فناوری‌های بسیاری برخوردار باشد، بدیهی است که برای خرید آن باید هزینه بیشتری نسبت به یک دستگاه ساده‌تر بپردازید. اما مهم‌تر از هزینه دستگاه این است که شما بررسی کنید پرینتر را برای چه کاری می‌خواهید؟ اگر به دنبال انجام کارهای ساده و شخصی هستید، نیازی به خرید پرینتر با آخرین فناوری‌ها نیست. اما اگر قصد دارید کار با حجم بالا و کیفیت مناسب داشته باشید، باید کمی دست به جیب شوید!

برند تولید کننده چقدر مشهور است؟

یادتان باشد که این فاکتور هم درباره هر محصولی صادق است. یعنی میزان شهرت برند تولید کننده روی قیمت هر محصول از جمله پرینتر موثر می‌باشد. تا به امروز دو برند کانن و اچ پی نسبت به سایر برند‌های تولید پرینتر شناخته شده‌تر هستند. اما این را هم باید ذکر کرد که محصولات یک برند بی‌دلیل شهرت پیدا نمی‌کنند. بلکه میزان قابل اطمینان بودن آن‌ها و همچنین عملکرد حرفه‌ای تولیدات آن برند سبب شده است که شهرت و محبوبیت آن افزایش یابد.

این مقاله را هم بخوانید :   نکاتی که در طراحی سایت لازم است بدانیم

چه میزان از حجم و سرعت چاپ را انتظار دارید؟

درصورتی که قصد داشته باشید از پرینتر برای کارهای شخصی استفاده کنید، این فاکتور خیلی برای شما مهم نیست. ولی درصوریت که قصد داشته باشید حجم زیادی از اسناد را در روز چاپ کنید، دیگر قاعده قبل صادق نیست. بدیهی است که چاپگر‌های دارای سرعت و حجم چاپ بالا از فناوری پیشرفته‌تری برخوردار هستند. به همین دلیل قیمت بیشتری درباره آن‌ها قابل ذکر است.

به مواد مصرفی آن توجه داشته باشید.

هزینه خرید پرینتر تنها یکی از مبالغی است که باید آن را درنظر داشته باشید. بلکه باید به موارد دیگری مانند هزینه‌های کارتریج، جوهر، تعمیر و نگهداری و… هم توجه داشته باشید. شاید برخی پرینتر‌ها به ظاهر قیمت مناسبی داشته باشند. اما بدلیل کیفیت پایین به طور مداوم شما را مجبور کنند که برای نگهداری و یا سرویس و البته تعمیر آن‌ها هزینه کنید. بنابراین اگر به دنبال جلوگیری از خرابی‌های زودهنگام هستید، کیفیت را اولویت پایین‌ترین نسبت به قیمت قرار دهید.

شرایط اقتصادی

از آنجایی که محصولات صنعت چاپ اغلب توسط برند‌های خارجی تولید می‌شوند، به همین دلیل قیمت آن‌ها مدام ممکن است نوسان کند. به طوری که با افزایش و یا کاهش قیمت دلار، قیمت این محصولات نیز دچار تغییر می‌شود. به علاوه اینکه میزان رقابت و تقاضا در بازار را نیز نباید ندید گرفت.