یکی از زیباترین احساسی که هر انسانی در زندگی خود می تواند آن را تجربه و از آن لذت ببرد عاشق بودن است. اما خوب گاهی هم این حس زیبا ممکن است دچار تزلزل و فروپاشی قرار بگیرد.

 

اما نباید ازبین رفتن این حس را پایان دنیا دانست و از زندگی خود دست شست. پیش می آید برخی به عشق خود برسند و برخی نیز از عشق خود نا امید و آن را از دست دیده ببینند. در این میان نباید به علت ایجاد شکست عشقی راه را تمام شده دانست و زندگی را پوچ و بیهوده دید.

 

ما در این مطلب می خواهیم راجب اینکه اگر فردی دچار شکست عشقی شد چگونه دوباره به زندگی زیبای خود باز گردد. اگر شما یا اطرافیانتان دچار این مشکل شده اید یا امکانش وجود دارد در آینده گریبان گیرتان شود، پیشنهاد می کنیم این مطلب را در چگونه از دست ندهید.

 

شکست عشقی

 

زمانی که شریک زندگی تان متقابل عشق شما را قبول نمی کند، پذیرش آن برای شما سخت و درناک خواهد بود. اما خوب این ممکن است گاهی روال یک زندگی باشد، باید آن را پذیرفت و با جریان زندگی پیش رفت.

بهتر است بدانید شکست عشقی نشانه پایان زندگی نیست.

 

این فقط به این معنی می باشد که در سفر زندگی شما، همراهی که به عنوان شریک زندگی شما قرار داشت راه را برای شخص دیگری باز نموده است.

 

پس شکست عشقی که متحمل شده اید را پشت سر بگذارید تا در آینده منتظر بمانید تا آنچه که برای شما در نظر گرفته شده ایجاد و شما آن را بپذیرید.

 

شما هرگز نخواهید فهمید که گاهی آن چیزی که شما عشق خود قبول دارید یک سرابی بیش نبوده و عشق واقعی و حقیقی از پس آن بیرون می آید.

 

بهتر است بدانید زیباترین رابطه در انتظار ورود به زندگی شما می باشد و با فکر و خیال به عشق قدیمی خود فقط زندگی خود را تباه می کنید. اما باید صبر داشته باشید و کمی به خودتان زمان بدهید تا ادامه دهید.

 

 

بعد از شکست عشقی چه باید کرد؟

 

در اینجا چند راه وجود دارد که می تواند به شما در غلبه بر شکست عشقی که خورده اید کمک نماید.

 

بار گذشته را به دوش نکشید.

 

زمانی که رابطه به پایان رسیده، فکر کردن در مورد آن یک کار بی فایده و عبسی می باشد. بهتر است واقعیت پیش آمده را بپذیرید، هر چقدر هم که دردناک باشد. زندگی در جریان است و بایستی با جریان زندگی ادامه دهید.

 

اگر بارها و بارها به خود یادآوری کنید که در گذشته چه بر سر عشقتان آمده فقط باعث آزار خود می شوید. برای اینکه بتوانید بار گذشته را به دوش نکشید و از زندگی که می خواهید در آینده داشته باشید لذت ببرید، باید خود و همسرتان را ببخشید تا تجربیات منفی که داشتید شما را آزار ندهد و بتوانید یک شروع بهتر و با موفقیت داشته باشید.

 

شما نیز همچون سایر افرادی که می بینید کامل نیستید و ممکن است فراز و نشیب هایی را تحمل کرده یا در آینده بکنید. پس ممکن است شریک زندگیتان نیز اشتباهاتی را داشته باشد و بهتر است آنها را بپذیرید و از آنها در ذهن خود غول نسازید.

 

با بخشیدن زندگی پیش رویتان برای شما آسان خواهد بود و تجربیات تلخ رابطه قبلی نیز به فراموشی سپرده خواهد شد.

 

 

 

 

 

روی چیزی که به آن علاقه دارید تمرکز کنید

 

شما می توانید برای غلبه بر شکست عشقی خود به چیزهایی فکر کنید که به آنها علاقه دارید و همیشه دوست داشتید آنها را انجام دهید. اما به دلیل کمبود وقت نتوانستید به سراغشان بروید.

 

پس این زمان مناسبی برای تمرکز روی چیزهایی است که به آنها علاقه دارید و از حالا شروع به انجام آنها کنید. این می تواند هر چیزی مانند: برخی سرگرمی ها، یادگیری یک زبان جدید یا افزایش مهارت هایتان باشد.

 

وقتی روی چیزی تمرکز می کنید که به آن علاقه دارید، می توانید ذهن خود را از موقعیت های دردناک دور نگاه دارید و روند غلبه بر شکست عشقی را به مرور هموار کنید.

این مقاله را هم بخوانید :   سنگ تراورتن

 

شجاعت داشته باشید تا شکست عشقی را فراموش کنید.

 

این را قبول کنید و همیشه در نظر داشته باشید که عشق فقط در زندگی افرادی است که آسیب پذیری همراه با آن را می پذیرند. عشق برای افرادی که ضعیف هستند منظور نشده است و شما را انتخاب می کند.

 

زیرا به اندازه کافی از شجاعت شما اطلاع دارد که می توانید در احتمال ایجاد درد همراه، با آن مقابله کنید. پس حتما شجاعت خود را نشان دهید و به خود یادآوری کنید که شما قوی ترین فرد برای این منظور هستید و به هیچ وجه در برابر شکست عشقی تسلیم نخواهید شد.

 

این شجاعت و اراده شماست که به شما کمک می کند بر شکست عشقی خود غلبه کنید و زندگی را با غیرت کامل شروع نمایید.

 

با نزدیکان و عزیزان خود ملاقات کنید.

 

یکی از ایده های عالی برای فراموشی عشق ناکام خود، هم صحبتی با کسی است که به شما اهمیئت می دهد.

 

این فرد یا افراد می توانند: والدین، دوستان، خواهر و برادر یا برخی دیگر از اقوام که با آنها احساس راحتی می کنید باشند.

 

پس احساسات خود را خنثی نکنید؛ نزدیکان و عزیزان خود را از آنچه در حال گذراندن آن هستید بهتر است مطلع سازید. مطمئن باشید با ابراز احساسات خود به یکی از نزدیکانتان، احساس آرامش خواهید کرد.

 

هرگز نمی دانید که یک توصیه ساده از کسی به شما چگونه می تواند حالتان را خوب و از پل شکست شده که توسط عشقتان صورت گرفته عبور دهد و از دره فنا شما را به سلامت برهاند.

 

 

عشق ورزیدن و دوباره زندگی کردن را بیاموزید.

 

اگر می بینید که رابطه شما کارساز نیست، این به این معنی نیست که شکست عشقی خورده اید. این فقط نشان می دهد که یا شما بدشانس هستید که وقتی عشق در خانه شما را می زند، نمی بینید و نمی پذیرید. یا احساس می کنید که محبوب شما عشق شما را تشخیص نمی دهد.

 

همیشه این جمله را به خاطر داشته باشید که عشق به هیچ وجه شکست نمی خورد. اگر این بار بدشانس بودید، به این معنی نیست که برای همیشه بدشانس خواهید بود. پس یاد بگیرید که دوباره دوست بدارید و دوباره زندگی کنید.

 

شاید کسی در گوشه ای دیگر منتظر شما باشد و قرار است لحظه های زیبا و عاشقانه ایی را با او تجربه کنید که هرگز در زندگی گذشته خود آن را تجربه نکرده اید.

 

نتیجه گیری

 

عشق یک راز عجیب، اما شیرین است. زمان، فصل و دلیل خودش را برای آمدن و رفتن دارد. اگر چه ممکن است گاهی با خود بی اندیشید که شما عشق را انتخاب کرده اید.سایت هایی مانند چگونه، wikihow، کوئرا موارد خوبی را برای مواجه با شکست عشقی توضیح داده اند.

 

اما در واقعیت این درست است که این عشق بوده که شما را انتخاب کرده و وقتی عشق به سراغ زندگی شما می آید، باید آن را بپذیرید. اما لحظه ای که عشق را انتخاب کردید، سعی نکنید آن را برای ماندن استدلال کنید و رهایش نمایید.

 

عشق یک هدیه و موهبت الهی است و راز عشق در این است. بنابراین در شکست عشقی، برای خود احساس ترحم ایجاد نکنید. روی چیزی که مشتاق هستید برای غلبه بر شکست عشقی خود تمرکز و به آینده نگاه کنید. مطمئناً چیزهای خوب بیشتری هنوز در راه و مسیر شما وجود دارد

شما می توانید بهترین توصیه ها درمورد عشق یا تجربه مواجه با شکست عشقی را در سایت چگونه دنبال کنید.

 

منبع : چگونه      یا https://chego.one/