سایت مقالات فارسی – بررسی مولفه های گردشگری در کتابهای( فارسی ؛ مطالعات اجتماعی ؛ تاریخ ؛ …

ﻧﻘﺶ ﻭ ﺧﺪﻣﺎﺕ ﭼﻬﺮ ﻩﻫﺎﻱ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ ﻱ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﺳﺘﻘﻼﻝ ﻭ ﻋﺰﺕ ﺍﻳﺮﺍﻥ
67
ﺣﻔﻆ ﻣﻴﺮﺍﺙ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺍﺳﺘﺎﻥ
ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﻋﻠﻤﻲ ﻣﻄﺎﻟﺐ و ﺑﻪ ﺭﻭﺯ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ
ﻧﻴﺎﺯﻫﺎﻱ ﻣﺤﻠﻲ ﻭ ﺍﺳﺘﺎﻧﻲ
ﺳﺎﺧﺘﺎﺭﻫﺎﻱ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻫﺮ ﺍﺳﺘﺎﻥ
ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ،ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﻭ ﺍﺭﺍﺋﻪ ﻱ ﺭﺍﻩ ﺣﻞﻫﺎﻱ ﻣﻨﺎﺳﺐ
ﻭﺣﺪﺕ ﻣﻠﻲ ﻭ ﺩﻳﻨﻰ ﻣﺮﺩﻡ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﭘﺮﻫﻴﺰ ﺍﺯ ﻃﺮﺡ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺍﻧﮕﻴﺰ
ﺗﻨﺎﺳﺐ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﺑﺎ ﺳﻄﺢ ﺳﻨﻲ ﻭ ﭘﻴﺶ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪﻫﺎﻱ ﺫﻫﻨﻲ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮان
ﺍﺭﺯ ﺵﻫﺎﻱ ﺩﻳﻨﻲ ﻭ ﺍﺧﻼﻗﻲ
ﻭﺍﻗﻌﻴﺖﻫﺎﻱ ﻣﻜﺎﻧﻲ، ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ
ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻭ ﭼﺸﻢﺍﻧﺪﺍﺯ ﺗﻮﺳﻌﻪﻱ ﻫﻤﻪ ﺟﺎﻧﺒﻪ ﻱ ﺍﺳﺘﺎﻥ
ﻧﻘﺶ ﺍﺳﺘﺎﻥ ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪﻱ ﺳﻴﺎﺳﻲ، ﺍﻗﺘﺼﺎﺩﻱ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻧﺎﺣﻴﻪ ﻭ ﻳﺎ ﻛﺸﻮﺭ
ﻛﺎﺭﺑﺮﺩﻱ ﺑﻮﺩﻥ ﺍﻃﻼﻋﺎﺕ ﻭ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ با اهداف گردشگری
ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻋﻼﻗﻪ ﺑﻪ ﺟﺎﺫﺑﻪﻫﺎﻱ ﺗﺎﺭﻳﺨﻲ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ ﻭ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺍﺳﺘﺎﻥ
ﺗﻘﻮﻳﺖ ﺣﺲ ﻭﻃﻦ ﺩﻭﺳﺘﻲ
ﻛﻤﻚ ﺑﻪ ﻛﺴﺐ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺩﺭ ﺣﻮﺯﻩﻱ ﺍﻳﺮﺍ ﻥﺷﻨﺎﺳﻲ
ﻧﻘﺶ ﺍﻧﻘﻼﺏ ﺍﺳﻼﻣﻲ ﺩﺭ ﺗﻮﺳﻌﻪﻱ ﺍﺳﺘﺎﻥ
ﺑﻬﺮ ﻩﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺗﺼﻮﻳﺮ،ﻋﻜﺲ، ﻧﻘﺸــﻪ، ﻧﻤﻮﺩﺍﺭ ﻭ … ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ ﻛﻴﻔﻴﺖ گردشگری
ﺗﻔﻜﺮ ﺧﻼﻕ ﻭ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩﻱ؛ ﻧﻘﺶ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﻣﺤﻠﻲ ﺩﺭ ﺗﻘﻮﻳﺖ ﻫﻮﻳﺖ ﻗﻮﻣﻲ ﻭﻣﻠﻲ؛ ﻣﻔﺎﺧﺮ، ﺷــﺨﺼﻴﺖﻫﺎ
ﺁﺛﺎﺭ ﻭ ﺟﻠﻮ ﻩﻫﺎﻱ ﺗﻤﺪﻥ ﻭ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺍﻳﺮﺍﻥ ﻭ ﺍﺳﻼﻡ
ﺍﻳﺠﺎﺩ ﺍﻣﻴﺪﻭﺍﺭﻱ، ﻧﺸﺎﻁ ﻭ ﻣﻴﻞ ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻭ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺩﺭ ﺩﺍﻧﺶﺁﻣﻮﺯﺍﻥ
ﺗﻮﺍ ﻥ ﻫــﺎ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴﺖﻫــﺎﻱ ﻣﺤﻴﻄﻲ ﻭ ﺍﻧﺴــﺎﻧﻲ ﺍﺳــﺘﺎﻥ ﺑﺮﺍﻱ ﭘﻴﺸــﺮﻓﺖ ﻭ ﺳﺎﺯﻧﺪﮔﻲ
ﺳــﻬﻢ ﻣﻨﻄﻘﻲ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﺗﺎﺭﻳﺨــﻲ ، ﺟﻐﺮﺍﻓﻴﺎﻳﻲ ﻭ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﻲ ﺑﺎ ﻋﻨﺎﻳﺖ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﻟﺢ ﻣﻠﻲ -ﺍﺳﻼﻣﻲ- ﺍﻳﺮﺍﻧﻲ
ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ ﺷﺨﺼﻴﺖﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻣﺤﺒﻮﺑﻴﺖ ﻣﻠﻲ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﻫﺴــﺘﻨﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺩﺭﺍﺳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺵﻧﺎﻡ ﻭ ﻣﻨﺸﺄ ﺧﺪﻣﺎﺗﻲ ﺑﻮﺩ ﻩﺍﻧﺪ.
2-ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺳﺎﺯﻣﺎ ﻥﺩﻫﻲ ﻣﺤﺘﻮﺍ
ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﺭﺗﺒﺎﻁ ﺍﻓﻘﻲ ﻣﺤﺘﻮﺍﺑﺎ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﺟﻐﺮﺍﻓﻴﺎﻱ
ﺭﻋﺎﻳﺖ ﺗﻨﺎﺳــﺐ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﺑﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﺗﺪﺭﻳﺲ ﻫﻔﺘﮕﻲ ﻭ ﺗﻨﺎﺳــﺐ ﻣﻨﻄﻘﻲ ﺑﻴﻦ
ﺣﺠﻢ ﻓﺼﻞﻫﺎﻱ ﺩﺭﺳﻲ
ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻣﺤﺘﻮﺍ ﺩﺭ ﭼﺎﺭﭼﻮﺏ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎﺕ ﻭﺳﻴﻊ ﻭ ﻣﺮﺗﺒﻂ
ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﺪﻫﻲ ﻣﺤﺘﻮﺍﻱ ﺩﺭﻭ ﺱ ﺑﻪ ﺷﻴﻮ ﻩﻱ ﺑﻴﻦ ﺭﺷﺘﻪﺍﻱ
3- ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺭﻭ ﺵﻫﺎ ﺑﻬﺮ ﻩﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺭﻭ ﺵﻫﺎﻱ ﻣﺘﻨﻮﻉ ﻭ ﻓﻌﺎﻝ
ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﭘﺮﻭﺭﺵ ﺭﻭﺣﻴﻪﻱ ﻛﺎﻭﺷﮕﺮﻱ ﻭ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ
ﺗﻮﺟــﻪ ﺑﻪ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﻓﻌﺎﻟﻴﺖﻫﺎﻱ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻭ ﻣﺸــﺎﺭﻛﺖ ﻭ ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺩﺍﻧ ﺶﺁﻣﻮﺯﺍﻥ ﺑﺎ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ
4-ﺍﺻﻮﻝ ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﺍﺭﺯ شیابی
ﺑﻬﺮ ﻩﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺷﻴﻮ ﻩﻱ ﻛﺎﺭ ﻋﻤﻠﻲ ﻭ ﭘﺮﻭژ ﻩﺍﻱ ﺩﺭ ﺍﺭﺯ ﺵﻳﺎﺑﻲ
ﺑﻬﺮ ﻩﮔﻴﺮﻱ ﺍﺯ ﺷﻴﻮ ﻩﻱ ﺧﻮﺩ ﺍﺭﺯ ﺵﻳﺎﺑﻲ ﻓﺮﺩﻱ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻲ
4- نقش تصاوير در فهم آموزش گردشگری
نقش تصاویر در فهم مولفه های گردشگری و انواع آن از طريق تحلیل محتوای بدست می آید؛ و نشان می دهد که تصاویر کتاب ؛ براساس تدریس آموزگار می تواند تا اندازه ای گویای این امر باشد و این مهم در گرو
68
ارتباط دروس با این مسـئله می باشد ؛ تفسیر تصاویرتوسط دانش آموزوتبیین مسئله گردشگری توسط معلم طی تدریس می تواندذهن خلاق دانش آموزرا به سمت وسوی صنعــــت گردشگری سوق دهد.برای مثال تصویرمســــجد سلیمانیه در استانبول در درس 10جغرافیا از کتاب پایه پــــنجم میتواند ذهن کاوشگر دانش آموز را برانگیزد که چگونه جایی است و در نهایت آیا می تواندآن محل را رویت نماید یا نه ؟

حتما بخوانید :   بررسی مولفه های گردشگری در کتابهای( فارسی ؛ مطالعات اجتماعی ؛ تاریخ ؛ ...

دانلود کامل پایان نامه در سایت pifo.ir موجود است.