ارائه چارچوبی راهبردی برای سیستم¬های توزیع شده اجرایی تولید با استفاده از مدل- قسمت ۲۰

فایل های دانشگاهی
  • بررسی نقاط گلوگاه

 

  • بررسی کارایی تولید

 

  • پیش ­بینی نتیجه تولید

 

تعریف دستورالعمل تولید، تعریف نمودارها، تعریف صورتحساب­ها، تعریف متمم­ها­ی محصول، تعریف نوع محصول جدید، تعریف قوانین تولید، تغییر تعریف، نگهداری اثر، تغییر در تعاریف، مدیریت تبادل تعاریف با لایه بالاتر، مدیریت تعاریف فاکتورهای کلیدی کیفیت، تعریف دستورالعمل­های نگهداری، تعریف ورژن­سازی محصول، بهینه کردن تعاریف کارایی ، تعریف تست کیفیت، مدیریت تعریف صورت موجودی
فراهم آوردن اطلاعات در مورد وضعیت مواد اولیه، تضمین اینکه منابع برای به­ کارگیری تا چه حد کافی هستند.، تامین اطلاعات در مورد محل منابع، هماهنگی اطلاعات مرتبط با داده ­های نگهداری منابع و کیفیت منابع، جمع­آوری داده ­ها در مورد نیازهای آتی منابع، نگهداری اطلاعات تست صلاحیت پرسنل، نگهداری تست قابلیت تجهیزات، نگهداری اطلاعات رزرو منابع، تضمین اینکه منابع لازم برای تست وجود دارد.، ارائه اطلاعات از تولید فعلی و استفاده فعلی از منابع،مدیریت لیست کالاهای مورد نیاز برای تامین نیازمندی
مقایسه تولید واقعی و زمانبندی صورت گرفته، تعیین دقیق اینکه چه منبعی دقیقآً برای چه تولیدی مورد استفاده قرار می­گیرد، اجرای شبیه­سازی اگر-آنگاه، مرور زمانبندی نگهداری، تایید و یا رد درخواست نگهداری، اولویت­دهی به زمانبندی­های نگهداری
هماهنگ کردن برنامه با لایه پایین، تعریف و نگهداری زمانبندی دقیقی از تست
مقایسه تست زمانبندی شده با تستی که در عمل انجام شده است.
انتساب منابع محلی در حین توزیع سفارش کاری- مکمل زمانبند،تخصیص منابع محلی برای شروع به کار سفارش، انتشار بازخورد به سرویس­های دیگر و به روز رسانی از جزئیات کار و شرایط پیش بینی نشده، نگهداری وضعیت سفارش کاری،تضمین اینکه تخصیص منابعی که توسط زمانبند صورت نگرفته ، در عمل لحاظ شود.،اطلاع­رسانی به زمانبند برای به روزرسانی،دریافت اطلاعات از مدیر منابع برای شرایط پیش ­بینی نشده، انتشار ریز فعالیت­ها ی توزیع کار
تضمین اینکه کار بر اساس استانداردهای کیفی درست انجام شده است.، گزارش از فعالیت­های نگهداری و جزئی حین اجرای کار، اطلاع رسانی شرایط پیش­بینی­نشده
پی­گیری جابه جایی مواد اولیه به ایستگاه­های کاری، ثبت زمان آغاز و پایان جابه­جایی، حمل و نقل و به روز رسانی آنها،ترجمه عمل انجام شده به اطلاعات ردگیری
ارائه گزارش از هزینه کارایی، ارزیابی محدودیت­ها برای تولید، اجرای تست کارایی در زمان لازم، مقایسه خط تولید های مختلف، اعلان نیاز به تغییر رویه تولید،مقایسه نتایج با پیش­بینی­های قبلی،تعیین دقت کیفیت سرویس،تعیین فاکتورهای کلیدی کیفیت

 

برای دانلود متن کامل پایان نامه به سایت zusa.ir مراجعه نمایید.

 

 

جدول۳٫۲ تجزیه دامنه

 

۳٫۵ ماژول­­های اصلی سیستم­های اجرایی تولید تحت عنوان برنامه ­های کاربردی سرویس­گرا

 

پس از تحلیل هدف- سرویس و تجزیه دامنه، حوزه های اصلی سیستم­های اجرایی تولید مشخص شد، این حوزه ها متشکل از سرویس­های دانه­ریزتر هستند که با توجه به رویکردهای کنترلی که در معماری سرویس­گرا مورد استفاده قرار می­گیرند با هم تعامل دارند، رویکرد ارکسترازیسیون و چیروگرافی که هر دو بنا بر شرایط کسب و کار و حتی به صورت ترکیبی کاربردی است. در این چارچوب سفارش­های مختلف و برنامه ­های کاربردی مختلف تشکیل دهنده آن با رویکرد اورکسترازیسیون با هم در ارتباطند(الگوی راه­حل ESB)، به دنبال آن سفارش­های مختلف و سرویس­های آن بایستی با چیروگرافی با هم در ارتباط باشند( الگوی طراحی میانجی). در ادامه ماژول­های اصلی تحت عنوان برنامه ­های کاربردی سرویس­گرا معرفی می­ شود.
شمای سرویس: مدیریت تعاریف
شرح سرویس:
این سرویس بایستی به نحوی تعریف شود که توانایی تعریف موجودیت­های مختلف که در فرایند تولید یک محصول در حین اجرا لازم است، محقق شود. این تعاریف، شامل قوانین تولید محصول، نقشه­های طراحی­شده توسط طراحان در لایه بالاتر، لیست مواد اولیه، لیست پرسنل مورد نیاز، لیست تجهیزاتی که برای تولید به کار می­رود، گام­های تولید، استاندارد­های تولید می­باشد.
سرویسهای دانه ریز:

 

 

    • یک موجودیت بایستی تعریف شود که ساختار تعاریف را بر اساس موارد مشخص­شده در شرح سرویس را مشخص می­ کند.

 

    • یک موجودیت بایستی تعریف شود تا اطلاعات را از واحد تحقیق و توسعه و سایرین دریافت کند.

 

    • یک موجودیت بایستی نوع سفارش را دریافت کرده و آن را برای تعاریف موردنظر ترجمه کند.

 

  • یک موجودیت بایستی تعاریف را برای توابع سطح۲ ترجمه کند.

 

نقش سرویس:
مفسر، مترجم، تفکیک­کننده، متمایز­کننده
هدف سرویس:
رسیدن به پی­گیری دقیق، مدیریت استشنا، مدیریت جزئی­شده برنامه
وظایف سرویس:

 

 

    • تعریف دستورالعمل تولید برای لایه۲

 

    • تعریف ساختار مواد اولیه، پرسنل، تجهیزات موردنیاز

 

    • تعریف قوانین تولیدبرای پرسنل

 

    • تعریف متمم برای دستورالعمل

 

    • تبادل تعاریف با توابع لایه­ برنامه ­ریزی معماری سازمان

 

    • تعریف دستورالعمل نگهداری و تست

 

  • اصلاح تعاریف

 

پیغام­ها:

 

 

    • درخواست و دریافت از تحلیلگر به عنوان سرویس، تعاریفی را که نیاز به تغییر دارند.

 

    • درخواست و دریافت از مدیر منابع، تغییراتی که برای تعاریف منابع لازم است.

 

  • درخواست و دریافت از مدیر سفارش، موجودیت­هایی که نیاز دارد برای آن­ها تعریف صورت گیرد.

 

واسط: لایه۴و ۵/ لایه ۱و۲

شکل ۳٫۹ جستجوی سرویس

شکل ۳٫۱۰ اطلاع رسانی از تغییر سرویس

شکل ۳٫۱۱ ثبت سرویس

شکل ۳٫۱۲ شبه کد ثبت سرویس
شمای سرویس: مدیریت منابع
شرح سرویس:
مدیریت منابع، مسئول نگهداری و مدیریت بر تمامی منابع تولید، شامل منابع تولیدی، منابع انسانی، منابع حمل و نقل، منابع مواد اولیه است. این سرویس بایستی اطلاعات دقیق و درستی از نحوه استفاده سفارش از منابع، منابع در دسترس، جایگزین­ها برای منابع و … را داشته باشد.
مدیریت منابع همچنین بایستی شامل فعالیت­های مرتبط با رزرو منابع و مدیریت اطلاعات مرتبط با رزرو کردن آن­ها و در دسترس بودن آن­ها باشد.
مدیریت منابع همچنین بایستی توانایی این را داشته باشد تا به نحوی انعطاف­پذیر موجودیت­های منابع را برای سرعت بخشیدن به اجرا با هم ترکیب نموده یا تجزیه نماید.
سرویسهای دانه ریز:

 

 

  • یک موجودیت بایستی نقش تفکیک کننده تخصیص منابع را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *