نرم افزارهای اجتماعی//پایان نامه درباره رسانه های اجتماعی

دانلود پایان نامه

برای نگه داشتن مشتریان در رسانه های اجتماعی مبارزات تبلیغاتی شدیدی صورت می گیرد. شرکت های معتبر با اعمال برنامه های وفاداری مشتری به صورت آنلاین از طریق ارائه تبلیغات ویژه با مشتریان خود به تعامل می پردازند ( Mangold and Foulds,2010)

2-1-13-5-ارائه برنامه های کاربردی در زمینه های مختلف

تعامل در فضای سایبر از طریق ساز و کارهایی نوینی مانند شبکه های اجتماعی، وبلاگ ها، ایمیل، سایت های اینترنتی، اتاق های گفتگو، کنفرانس های ویدئویی، سیستم های ثبت پیام فوری، لیست های پستی، انجمن های مباحثه و پادکست امکان پذیر است. هر کدام از این ساز و کارهای ارتباطی با توجه به ویژگی خود سطح خاصی از تعامل را فراهم می کنند. انتخاب ساز و کار ارتباط با توجه به هدف گذاری تعامل و نیازها و الزامهای محیط نرم افزاری انجام می شود و پیامدها و نتایج تعامل از طریق آنها ممکن است متفاوت باشد (خانیکی و بابایی،1390،ص 83).

شبکه های اجتماعی سایبری، به عنوان جوامع آنلاین، حاصل تعامل بین گروههای همفکر و دوستان است و از ویژگی باز بودن و عدم تمرکز برخوردارند. بدين معنا که آسیب دیدن یک عنصر یا گروه در شبکه آنرا متلاشی نمی کند، شبکه های اجتماعی سایبری به طور مداوم به بازسازی و ترمیم خود می پردازند. کاستلز، ویژگی های این شبکه ها را انعطاف پذیری به معنای توانایی بازسازی مطابق تغییرات محیطی و توجه به اهداف در عین تغییر اجزا و یافتن اتصالهای جدید، مقیاس پذیری، قابلیت انبساط یا انقباض اندازه شبکه که احتمال اختلال در شبکه را کاهش می‌دهد و قابلیت تداوم حیات، که نشان توانایی شبکه ها است زیرا آنها یک مرکزیت واحد ندارند بلکه با پیکربندی در سطحی وسیع عمل می کنند (کاستلز،2009، 20).

از آنجا که رسانه های اجتماعی بسیاری وجود دارد و استفاده  از همه آنها برای درگیر سازی مشتری به نام تجاری غیر ممکن است بازاریابان باید هوشمندانه  مخاطبان خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند و در مورد شرکت در موثر ترین رسانه اجتماعی برای برقراری ارتباط با مصرف کنندگان  تصمیم گیری نمایند. Kim and Adler,2012))

جدول (2-1)نرم افزارهای اجتماعی و کاربردهای آنها Torres-coronas et al,2010))

نرم افزارهای اجتماعی کاربردها
محیط های چند بازیکنی بازی های انلاین
سیستم های آسان ساز گفتمان همزمان: ارسال پیام فوری(چت)

غیر همزمان: ایمیل ، انجمن های مباحثه و سستم کامنت گذاری تاخیری

سیستم های مدیریت محتوا وبلاگ ها، ویکی ها، مدیریت سند و ابزارهای یادداشت نویسی وب
سیستم های توسعه محصول نرم افزارهای متن باز
سیستم های اشتراک گذاری همتا به همتا مانند:  napster, bittorrent, emula, imesh, gnutella
سیستم های خرید و فروش مانند: ebay
سیستم های مدیریت یادگیری مانند:  black board, webct, moodle
سیستم های مدیریت رابطه مانند: orkut, friendster
سیستم های تشکیل اجتماعات لیست های پستی
سیستم های طبقه بندب توزیع شده برای لینک پراکنی و پیوند زنی رویدادها
دانلود پایان نامه