تبلیغات با پست الکترونیکی/پایان نامه درباره بهبود تبلیغات آنلاین

دانلود پایان نامه

    تبلیغات از طریق پست الکترونیکی[1]

امروزه در اکثر کشورها عموم مکاتبات تجاری توسط پست الکترونیک انجام می­شود و شرکتها قادرند علاوه بر مکاتبات ساده ، فایلهای مورد نیاز خود را از طریق آن ارسال نمایند و یا هر تبلیغی جهت معرفی کالاها و خدمات خود را از طریق پست الکترونیک ارسال نمایند. به هر حال بکارگیری پست الکترونیک برای تبلیغات الکترونیک در سالهای اخیر و با افزایش تعداد کاربران اینترنت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

نامه­های الکترونیک را می­توان به دو نوع زیر تقسیم­بندی کرد:

  • نامه­های الکترونیک خواسته­شده و هدف گیری شده : دراین حالت مشتریان با مراجعه با پایگاه اینترنتی شرکت ، فرم مخصوصی را که بیانگر مشخصات و همچنین نوع خواسته­ها و ترجیحات انان است را پر کرده و نشانی الکترونیک خود را وارد می­کنند بعد شرکت نامه­های الکترونیک که حاوی تبلیغات اینترنتی متناسب با خواسته­ و سلیقه مشتریان است برای انان می­فرستد . هر زمان هم که مشتری نخواهد چنین نامه­هایی دریافت کند شرکت از فرستادن انها خودداری می­ورزد. در این روش خود مشتریان خواهان دریافت چنین نامه­هایی می­باشند و اینکه نامه­ها دربردارنده پیامهای تبلیغاتی باشند که مطابق با نیازها و خواست دریافت­کنندگان انها باشند .
  • نامه­های الکترونیک ناخواسته[2] : این نامه ها بدون اجازه کاربران ارسال می شود و کاربران خواهان دریافت چنین نامه­های نیستند. دراین روش با استفاده از نرم­افزارهای خاص که می­توانند نشانی­های الکترونیک را از اینترنت جمع­اوری کنند و یا ازطریق شرکتهای بازاریابی که دارای بانکی از نشانی­های الکترونیک هستند اقدام به فرستادن نامه­های الکترونیکی به افراد می کنند. تبلیغات از طریق پست الکترونیک پراستفاده­ترین سرویس اینترنت است و بقدری کار با ان کم­هزینه و سهل است که تمام شرکتهای جهان برای انکه براحتی در دسترس مشتریان خود باشند می توانند آن را بکار گیرند و نکته قابل توجه این است که یک از پراستفاده ترین روشهای تبلیغات در اینترنت استفاده از پست الکترونیک است. این روش بسیار مقرون به صرفه ، انعطاف­پذیر ، هدفمند و کاملا قابل بررسی و پیگیری بوده و مهمتر اینکه در صورت اجرای صحیح بسیار منفعت اور می­باشد.

مهمترین کاربرد E-mail [3]، استفاده از ان برای بازاریابی یک­به­یک است. Email های شخصی­سازی شده میتواند با هر نفر متناسب با خصوصیات ، علایق و نیازهای او گفتگو و  رابطه­های پایدار با مشتری برقرار کرد و تعداد ملاقاتهای او از سایت و همچنین خرید محصولات را افزایش داد. بازاریاب هر چه راجع ­به مشتری اطلاعات بیشتر کسب کند به همان نسبت راحتتر می­تواند مطابق شرایط و نیازهای وی حرکت کند.

نرخ بازگشت سرمایه­گذاری درEmail  نسبت به دیگر کانالهای بازاریابی الکترونیکی بالاتر می­باشد ، Emailها می­توانند فایل­های صوتی، کلیپ­های ویدئویی و لینک­هایی را به­همراه داشته باشند. فواید بکارگیری Email در هزینه پایین و پوشش وسیع ان است ، برخی از شرکتها پایگاهی از ایمیل­ها را در اختیار دارند و پیام­های خود را به گروههای از پیش تعیین شده ارسال می­نمایند .

البته باید توجه داشت که تبلیغات از طریق نامه الکترونیکی کار دشواری است زیرا تهیه فهرستی ایمیل­ها ، تصمیم­گیری در مورد محتوی ایمیل­ها و اندازه­گیری نتایج کار از جمله مواردی هستند که دقت زیادی را می­طلبند . (فرزاد،1387،ص. 23-26)

[1] Electronic Mail (E.Mail)

[2] Spam

[3] Electronic Mail

دانلود پایان نامه