ارتباطات دیجیتال و سنتی/پایان نامه درباره رفتار بازاریابی ویروسی

دانلود پایان نامه

رابطه‌ی بین ارتباطات دیجیتال و سنتی

شناخت رابطه‌ي بین تکنیک‌های جدید ارتباطات دیجیتال و ارتباطات سنتی ضروری است تا فرصت‌های جدید از دست نروند و تبلیغات به یک شیوه‌ی همگرا قابل برنامه‌ریزی باشند. همان‌طور که«جنکینسون و ساین»(2001) بیان می‌کنند:

انواع مفاهیم و اصطلاحات هم از طرف آکادمیک‌ها و هم از طرف شاغلین و حرفه‌ای‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان مثال، یکی از تحقیقات درخصوص برنامه‌ریزی رسانه‌ای نشان داد که بعضی از افراد به عنوان شیوه‌های توزیع ارتباطات به رسانه و بعضی به کانال‌ها رجوع می‌کنند. و به همین صورت، بعضی به ابزارها و بقیه به کانال‌ها و شیوه‌ها به عنوان تکنیک‌هایی رجوع می‌کنند که رسانه بوسیله‌ی آن قابل به‌کارگیری است(چفی و اسمیت، 2008).

برای نشان دادن رابطه بین سطوح مختلف ارتباطات بازاریابی به جدول 1.2 رجوع کنید که براساس مفهوم شناسی معرفی شده توسط«جنکیسون و ساین[1]» در سال 2001 است و به‌طور فزاینده‌ای توسط شاغلین و دانشگاهیان مورد استفاده قرار گرفته است.

جدول 1.2 مفاهیم اصلی ارتباطات بازاریابی
اصطلاح ارتباطات بازاریابی تعریف نمونه‌هایی از رسانه‌های دیجیتالی و سنتی
وسیله(رسانه) هر چیزی که حامل پیامی است.

حامل پیام یا شیوه انتقال.

می‌توان از آن به عنوان نقطه تماس با مشتری یاد کرد.

پخش(تلویزیون، رادیو)، مطبوعات، پست مستقیم، سینما، پوستر، دیجیتال(وب، ایمیل، موبایل)
روش و تکنیک مجموعه‌ای از تکنیک‌های مهارتی برای ارتباطات بازاریابی

به لحاظ سنتی به این تکنیک‌ها و روش‌ها، ابزارهای ترفیع یا عناصر مختلف آمیخته ارتباطا می‌گویند.

تبلیغات، بازاریابی مستقیم، روابط عمومی، تحقیق بازار، فروش شخصی، ترفیع فروش، ضمانت، بسته‌بندی، نمایشگاه‌های تجاری.

همه‌ی آن‌ها به صورت آنلاین نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کانال‌ها(ابزارها) ترکیب یک شیوه با یک وسیله پست مستقیم، تلویزیون پاسخ مستقیم، تبلیغات مارک تلویزیون، کانال‌های دیجیتال: اشکال گوناگون تحقیق بازاریابی، بازاریابی وابسته، نمایش آگهی‌ها، بازاریابی ایمیل، رسانه‌ی اجتماعی، وبلاگ‌ها و فیدها.
وسیله یک کانال ویژه که برای به دست آوردن مخاطب موردنظر مورد استفاده قرار می‌گیرد. تلویزیون(ITV، کانال‌ها)، روزنامه(Sun، Metro، Times)، مجله(اکونومیت، رادیو تایمز)، رادیو(رادیو ویرجین، BBC رادیو 5) و سایت‌های متعلق به آن‌ها، موتورهای جستحوی گوناگون مانند Google hit

 

[1]Jankinson and Sain

دانلود پایان نامه